torsdag 14 oktober 2010

Nu startar jag min blogg!

Hej alla besökare!
På denna blogg har jag tänkt att skriva när jag har ägnat lite tid åt mina stora intressen. Nu närmast så ska jag till Öland under helgen och skåda fågel, samt fotografera. Jag köpte ett nytt digitalt kamerahus förra helgen, och det är min första digitala systemkamera. Tidigare har jag bara ägnat mig åt analogt foto under många år, så det ska bli en ny upplevelse för mig. Det blev en Pentax K10D, för då har jag fördelen att jag kan använda mina gamla objektiv till det huset.

På Öland så hoppas få se några nya fågelarter som jag inte sett tidigare, och kanske träffa gamla skådarkompisar från andra delar av landet. För närvarande så har jag sett 323 olika arter i Sverige. Jag återkommer efter helgen med en rapport och lite färska bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar