onsdag 18 september 2013

Helt underbar morgon. ----- A wonderful morning.

Idag på morgonen så bestämde jag mig för att ta en båttur ut till Furön i Kalmarsund, så efter att ha plockat ihop kikare och kamera bar det av till båtplatsen. När jag kom dit så låg det dimma så långt jag kunde se så jag slog på GPS:en för säkerhets skull, men en bit ut så lättade dimman och jag fick en härlig båttur ut till ön. Havet låg nästan spegelblankt och det är det absolut härligaste att åka båt i, även om vågor har sin tjusning.
Väl framme vid ön så kunde jag konstatera att det inte fanns några större mängder med fågel men jag fick ihop en lista på 35 arter under de få timmar jag var där. Sträcket var inte heller något vidare, men det kom lite ejder och bläsänder emellanåt.

 Båtbryggan i morgonljus.

 Solen tränger igenom dimman.

 Båtviken är lämnad bakom mig.

 Furön med Blå Jungfrun bakom.

 Blå Jungfrun.

 Sädesärla som solar sig.

 Simpevarps kärnkraftverk.

 Ung Större hackspett som plockar mygg.

Tillbaka hemåt igen.


3 kommentarer:

  1. - Halloj i Kristdalakrysset.
    - Det är när man ser sådana här bilder man ångrar att Tjocka Hulda redan är på land.
    Men jag hade nog inte kommit ut ändå. 4 plusgrader är inget för veklingar....
    Hälsar Henning och Blondin-Idas...:o)

    SvaraRadera
  2. Oj så underbar bilder solen som bryter fram är min favorit ,Nette

    SvaraRadera
  3. Riktigt stämningsfulla bilder.

    SvaraRadera