lördag 31 maj 2014

Trana och en fungerande Ekorrmatare. ----------- Crane and a working Squirellfeeder.

När jag var i Katrineholm förra helgen och letade efter berguvshäckningar så fick jag se en Trana som hade sitt bo i vassen nedanför uvberget, så efter att jag kollat det tomma uvboet så fick vi snabbt dra oss därifrån för att inte störa tranan.

Trana på bo. -------- Crane on nest.

Ekorrmataren som jag har tillverkat fungerar som det är tänkt och vår rehabiliterade ekorre är där dagligen och förser sig av nötterna som finns i den.

 Vart är nötterna? ---------- Were is the nuts?

Ätande Ekorre. -------- Squirell eating nuts.

2 kommentarer:

  1. Ovanligt att se trana på bo aldrig sett förut .Ekorrar dom är klyftiga varelser ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
  2. Vi har ju våra stationära tranor här hemma men aldrig sett ett bo. Sällan jag tycker de får en unge faktiskt.
    Kul med ekorren!
    Majsan//

    SvaraRadera