lördag 15 november 2014

Det blev en ny fågelart. ----------- It be a new birdspecies.

Som jag skrev igår så skulle jag åka ock titta på en ny fågelart idag under dagen om den fanns kvar nere i Skåne. På väg mot Ullared så kom larmat som jag väntat på att den fanns kvar, så det var bara att släppa av sambo med dotter och fortsätta min resa ytterligare 11 mil.
Det var inga problem att få se Svartanden där den låg tillsammans med ett gäng gräsänder en bit ut i havet, så kryss 334 var snart i hamn och jag kunde återvända mot Ullared. När jag kom dit så ringlade kön in i varuhuset lång och jag var övertygad att jag gjorde rätt val som åkte och skådade fågel istället :) och dagsummeringen blev en ny art, julklappar till barnbarnen och ca 80 mil körda i bilen.

 Svartand. --------- American Black Duck.

  Svartand. --------- American Black Duck. Genom tubkikaren med mobilen,

Kön in till G-K:S i Ullared gick runt flera kvarter och ingången är en bit bort i till vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar