söndag 27 september 2015

Delfiner vid min båtbrygga.

Idag fick jag höra att det befann sig 2 st delfiner i viken där jag har min båt, så det blev att snabbt packa kameran och bege sig dit.
När vi kom fram fick vi se flera båtar ute i viken och snart nog så visade sig delfinerna också för oss på bryggan. Efter att ha simmat runt ett tag så började de att leka och hoppa och minneskortet fylldes på. Tyvärr så fick jag en rapport för en stund sedan att de begett sig ut mot havet igen och en av anledningarna kan vara att det var mängder med båtar och vattenskotrar som befann sig kring delfinerna och körde omkring efter de. Delfiner har ju extremt bra hörsel, så jag kan bara tänka mig hur de måste ha upplevt all trafik där ute.






2 kommentarer:

  1. Väldigt trevligt besök ni har där ute ,det är ju dom trevligaste varelser som finns ,,Nette

    SvaraRadera
  2. Härlig upplevelse du förmedlar här. Av första bilden att döma är de större än man kanske trott...
    / Deerhunter

    SvaraRadera