måndag 29 februari 2016

Koltrast som liknar något annat.

Idag på morgonen när jag kom hem från jobbet så kollade jag av mina fågelmatningar innan det var dags för sängen. Det var mest det gamla vanliga i fågelväg kring matningarna, men plötsligt hoppade det fram en fågel från idegranen. Först hajade jag till och pulsen stegrades lite innan jag kunde konstatera att det bara var en koltrast, även om den såg betydligt annorlunda ut än de vanliga som håller till hos mig.
Nu är det ganska vanligt att just koltrastar får färgförändringar, men tidigare har jag bara sett de med någon enstaka vit fjäder i dräkten.




3 kommentarer:

  1. Visst hajar man till, har aldrig sett något liknande själv.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Spännande! Det har jag aldrig sett... kul att du dokumenterade och delade med dig.

    SvaraRadera