torsdag 17 mars 2016

Äntligen norrsken. --------- Northern lights, Aurora Borealis.

Det har varit lite aktivitet på norrskensfronten de senaste dagarna och idag så var jag på plats när det blossade upp för en kort stund. Det låg som ett grönt skimmer vid horisonten hela tiden och stundtals så blev det lite mer fart på det hela och det blev en del ridåer som sökte sig längre upp på himlen.
Det var synligt för blotta ögat och med lång exponeringstid på kameran så blev det ännu bättre.
Tyvärr så var jag tvungen att åka hem en stund efter 23:00 för att hinna till jobbet, annars så hade jag stannat ute ett bra tag till.










2 kommentarer:

  1. - Halloj i Århultskrysset.
    - Jäklar så snyggt !
    Det där har jag aldrig testat. Beror kanske på att jag
    är mörkrädd....:o)
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida.

    SvaraRadera
  2. Hej! Har precis upptäckt den här bloggen och och måste bara säga, Wow vilka bilder!
    Kika gärna in på min nystartade blogg (Dock är du en mycket bättre fotograf!)

    SvaraRadera