söndag 17 oktober 2010

Ölandshelgen.

Nu är jag hemkommen från Öland efter en skaplig helg. Jag åkte ned tidigt lördag morgon för att få uppleva soluppgången ur havet. Och sedan var det fågelskådning som gällde hela dagen.
Jag hade tur att få se en ny fågelart under morgonen vid Ottenby och det var en brednäbbad simsnäppa som funnits där några dagar, så nu är jag uppe i 324 arter. I övrigt så blev det inga nya arter för min del, men mycket fågel fanns det.

På kvällen fick jag en fin solnedgång innan jag kröp ned i min sovsäck i bilen. Och jag hann även med att fota Långe Jan i nattljus. När jag vaknade på söndagsmorgonen så var det frost både utvändigt och invändigt i bilen, och även min vattenflaska var bottenfrusen. Så det var nog lite kallt under natten!!

                                          Kväll vid ottenby.

                                          Långe Jan.
Tidig uppstigning på söndagsmorgonen och sen fågelskådning ända till det var dags att åka hem till Oskarshamn igen på eftermiddagen.


                                         Vitkindade gäss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar