lördag 6 november 2010

Allhelgonahelg.

Idag var det första dagen på fågeltävlingen så jag har varit ute nästan hela dagen och letat fågelarter. Jag lyckades få se 43 olika arter, men jag vet inte vad de andra har hittat. Några arter kanske jag är ensam om att ha hitta så att jag bidragit något till laget.
Hade kameran med mig, men ljuset var dåligt så det blev långa slutartider. Men motiv finns överallt bara man öppnar bildögonen.
                                            Tur att inte tåget kom när jag låg på spåret.

                                   Bäck tagen på frihand med 1/5 sekund

                                    Bro över Applerumsbäcken. Frihand 1/5 sekund.

                                  Hungrig blåmes vid min matning. Upplättad med blixten.

                          Jag frågade talgoxen om den ville ha mer frö. Och den nickade till svar.

                               Det var många domherrar, och den här poserade fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar