söndag 24 juli 2011

Ringmärkning och snart till fjälls.

Morgonen idag startade med ringmärkning på vår kolonilott och det var ganska gott om fågel idag. Blåmesarna dominerade, och det var bara ungfåglar som fastnade i näten så häckningen har nog varit bra i år för de. Det var även mängder med fjärilar fanns på basilikan som växer överallt, så de fick syna kameralinsen. Nästan lika kul som att fotografera fågel var det. Eftermiddagen ägnades åt att packa och göra allt klart för mig och min yngsta dotters fjällresa. Vi startar tidigt imorgon och förhoppningsvis så övernattar vi ca 80 mil hemifrån, så det blir en lång dag imorgon. Jag hoppas att allt är med i packningen, annars så får man gilla läget. I övermorgon så spänner vi på oss ryggsäckarna och vandrar ut på fjället, och om allt går vägen så blir det ett och annat blogginlägg också.





En ung svarthätta hane.

 Solros.

 Påfågelöga.

Nässelfjäril.

Vid nålen kommer vi att befinna oss inom 48 timmar, och förhoppningsvis har vi tagit någon öring att grilla. Det inringade området besökte jag för några år sedan.

3 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin fjällsemester! /Bea

    SvaraRadera
  2. Ha det fint i fjällen, hoppas du får se backingen många gånger ;)
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. hoppas ni får det riktigt mysigt,låter jättehärligt tycker jag:-) varm hälsn.anna

    SvaraRadera