söndag 15 mars 2015

Jobb denna helg. --------- Job this weekend.

I år är det dags för inventeringar åt SVEA-skog igen och både lördag och söndag morgon har gått i inventeringens tecken. Vi har fasta linjer som ska följas med GPS och på dessa ska vi räkna alla fåglar som vi ser och hör, samt i ett område räkna antalet lövträd och torrakor. Det har blivit ett antal kilometer över stock, sten och kärrmarker, men att få betalt för att utöva sitt intresse är inte helt fel.
Man får även massor med frisk luft och motion och det är alltid spännande att utföra dessa inventeringar då man aldrig vet vad man kan komma att få se under vandringen.
Jag har ett par helger till framför mig i skogen då jag ska göra ett antal inventeringar till innan jag skickar in månadsrapport/reseräkning.





Dött träd (torraka). -------- Dead tree.

Dansande träd. ------- Dancing trees.

 Mossa. ------- Moss.

Röd Glada. ------- Red Kite.
 På väg hem såg jag två st Röda glador på olika ställen.

1 kommentar:

  1. Even the dead trees have their beauty, but the GREEN moss, stunning colours there. Dancing trees, guess their trunks were compressed by others as they grew, lovely photo.

    SvaraRadera