onsdag 25 januari 2017

Träff med en Strömstare. ------ Date with a Dipper.

Bäcken som rinner vid min tomt kommer från en sjö flera km bort och ringlar sig fram genom mestadels skog. Idag följde jag bäcken ett par km genom skogen och stötte ihop med en Strömstare ett par km hemifrån. Än har jag inte haft den vid min tomt, men vetskapen om att den finns i bäcken gör att jag får ha extra koll här hemma. Vädret var gråmulet med lite lätt regn och jag hade bara ett mindre objektiv på kameran så Strömstaren blev inte så stor på bild, men bättre väder nån dag och längre objektiv på kameran ska nog generera bättre bilder nästa gång.





3 kommentarer:

  1. Första gången jag ser en sitta på pinne. Fiskade den?
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kanske tror den är en kungsfiskare. :). Nej, det är så att när de blir lite stressade kan de sätta sig lite överallt.

      Radera
  2. Jättefina bilder på strömstaren! Tycker det är fint när man ser miljön runt omkring också :)

    SvaraRadera