torsdag 23 mars 2017

Nattskärran har anlänt. ------- The Nightjar has arrived.

I somras träffade jag en kär gammal vän från Södermanland som snidar fåglar och jag passade då på att höra med honom om det var möjligt att få en nattskärra i trä.
Han såg det som en utmaning då han aldrig snidat en nattskärra trots sina då 184 ¨täljkryss¨ och lovade att han skulle göra ett försök. Nu lite drygt ett halvår senare så kom en avi på posten och jag kunde hämta ut nattskärran ca en månad innan de riktiga anländer. Jag blev grymt nöjd med resultatet som verkligen framhäver nattskärrans karaktärer och jag har fått en perfekt hängare till handkikaren. Till och med nattskärrans ¨morrhår¨ fanns med. Imponerande är att ta till i underkant för detta mästerverk. Ett stort tack Nicke Helldorff!

Om ni vill se fler av hans mästerverk så kan ni besöka hans hemsida HAND OCH TANKE.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar