måndag 3 april 2017

Paddor. ------- Toads.

Efter morgonens inventering så åkte jag till den lilla tjärnen där jag fotograferade fiskmåsarna igår, för att se vad som fanns där idag.
När jag kliver ur bilen så hörs det ett kompakt kväkande vid dammen och jag förstår att det är paddorna som håller sin vårkör. När jag börjar gå längs kanten så upptäcker jag att det är paddor precis överallt i vattnet, så det svåra blir bara att komma till skott med kameran då det är risigt och gungfly kring sjön. Jag hittar ett par ställen där jag kan komma tillräckligt nära för att få till lite bilder, men det svåra är bara att välja vilken padda man ska satsa på. Till slut så har jag fått till lite bilder och drar mig till bilen för hemfärd med mina trötta ben och en eftermiddag/kväll på jobbet.


 Den vattentäta kompaktkameran kom till pass.








1 kommentar:

  1. OAOOO vilka bilder urban<3 hihihi å min favorit är helt klart den där grodan har bena utsträckta (ser ut som att han är ute på eftermiddagssimturen) ;-)

    SvaraRadera