onsdag 15 december 2010

Artjakt.

Idag har jag varit ute på förmiddagen och letat nya arter till tävlingen. Det blev en ny art ute vid havet vid Stångehamn, och det var en tobisgrissla som jag lyckades få se bland vågorna. Annars blev det inga nya arter alls. Det är fortfarande kallt och blåsigt, och blåsten gör att det är svårt att se fåglarna bland vågorna
Totalt är jag nu uppe i 56 arter i vår decembertävling.

 Granna storskrakar tillsammans med viggar.

 En missfärgad gräsand. Det är ganska vanligt att man ser avvikande gräsänder.

Gråtrutar som väntar på mera öppet vatten.

När jag kommit hem så skulle jag byta till vinterdäck på min sambos bil, och då gick det en skogsduva och sökte mat på parkeringen. När jag varit inne och hämtat kameran så hade den flugit upp på hustaket, där den satt och såg ruggig ut. Får se om den kan hitta ned till min lilla matning som jag har på baksidan.

Frusen skogsduva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar