måndag 14 januari 2013

Längtan! ---------- Desire!

För min del så känns det som att det räcker med snö och vinter för i år, och jag börjar att längta till vår och sommar. Visst har vintern sin charm, men när det mestadels är mulet och grått så börjar jag tröttna. Jag hoppas på lite fina dagar med fin pimpelis framöver så man kan sitta där på isen och dra upp lite fina abborrar. Men när vi börjar komma fram i mars med längre dagar, dagsmeja och ropande ugglor i skogen så vaknar jag upp ur min vinterdvala. Och när sommaren gör sitt intåg så är jag liksom trollsländan på topp och jag kan vara vaken dygnet runt.

Trollslända. -------- Dragonfly.

5 kommentarer:

  1. Lovely photo and words, apt for the lovely dragonfly, bears, or us humans as well. The long winter gives way gradually to sunshine hours, warmer days, and finally heat for everyone. Cheers from Jean.

    SvaraRadera
  2. Samma känslor här...häls..Hannu

    SvaraRadera
  3. Jag skall se om jag kan få den på bild. Nä det är en talgoxe men den ser skitig ut från topp till då. Färgerna är mörka precis som han hamnat i någon dypöl. Ingen klar gul eller vit färg.

    SvaraRadera
  4. Vacker bild av denna trollslända, vackra färger och skärpa.


    Groetjes Tinie

    SvaraRadera
  5. Låter som sång i mina öron också,,,"trollsländan på topp och vara vaken dygnet runt, som du skriver";) Härliga nakna sköna tider med dofter och sång. Livet leker en sång.

    SvaraRadera