söndag 28 april 2013

Oskarshamn Pike Open våren 2013.

I helgen så har det varit gäddfisketävling igen och jag och min yngsta dotter deltog som vanligt. Tyvärr så hade vi bara möjlighet att delta under lördagen, men vi gjorde ett försök ändå att ta upp någon lång gädda. För det är den längsta gäddan som vinner hela prispotten av startavgifterna och sedan så lottas övriga priser ut bland deltagarna. För att inte de dåliga gäddbestånden ska minska ännu mer så är det en Catch and Release-tävling, och det innebär att gäddorna fångas mäts och fotograferas innan de får simma tillbaka igen så skonsamt behandlade som möjligt.
Jag hade bara en gädda som var på en liten stund innan den släppte, men min dotter fick upp en på 77,5 cm som hon vara stolt över. Nu räckte inte den gäddan till vinstsumman som uppgick till lite över 7 000 kr, för han som vann fick en på 97 cm, men hon var nöjd ändå. Utlottningen gav mig en ny fiskerulle på min satsade hundring så där kan man prata om värdeökning. Tyvärr så fick min dotter gå hem tomhänt vilket inte kändes så roligt för henne och mig, men nya tag nästa gång och då är det väl den om vi inte ska kunna ta en riktigt lång gädda.

 Drygt 77 cm gädda hos min dotter Jessica.

 Vinnaren får sitt kuvert med prispengarna.

Fiskerullen som jag vann på min lott.

3 kommentarer:

  1. Beautiful daughter, stunning fish, great reel!!!what a great day out together, Cheers from Jean

    SvaraRadera
  2. Va synd att hon inte vann när hon ändå fick en sådan stor....hoppas på mer tur då

    SvaraRadera