onsdag 13 april 2016

Man vaknar till ibland när man bor nära en trafikerad väg!!!!

När jag satt i köket vid datorn idag så brakar det till ordentligt utanför på vägen och givetvis så undrar man vad det är som hänt. När jag går in i vardagsrummet och tittar ut genom fönstret så är det bara ett stort dammoln utanför som sveper in i trädgården, så jag får gå ut i trädgården och titta vad som hänt.
Några hundra meter bort står en långtradare med varningblinkern på och chauffören står bredvid och det ligger en massa bråte på vägbanan. Skyddräcket utanför vår tomt är ordentligt demolerat så jag misstänker att den brakat in i det, vilket visar sig vara sant.
När jag lite senare kollar lite mer noga så ser jag att lastbilen börjat svänga in precis vid vår utfart för att sedan gå emot muren in till tomten och gränsla räcket och meja ner det ända fram till bäcken som rinner vid tomtgränsen. Han hade en jäkla tur att han kom upp på vägen igen innan bäcken annars så hade det nog inte slutat lika bra då slänten stupar brant ner mot vattnet där.


 Tur man inte stod med bilen vid utfarten och skulle iväg när långtradaren kom och började svänga där.

 Skrapmärken på vår mur och det gränslade räcket.

Räcket blev ordentligt demolerat och där han kom upp börjar branten ner mot bäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar