fredag 8 april 2016

Vilken norrskenskväll!!! ----------- Northern light.

Sent på kvällen fick jag rapport att det var norrsken på gång ocg gensta stack jag ut på tomten och kollade. Det låg som ett grönt dis strax över horisonten mot norr och det var bara att gå in efter kameran och ta lite bilder.
När jag skulle till jobbet så var det fortfarande norrsken så kamera och stativ fick föja med för lite bilder innan det var dags att arbeta. Jag åkte ner till yttre hamnen vid Ernemar här i Oskarshamn och hade fri sikt mot norr och fick uppleva ett maffigt norrsken vid vattnet. Tyvärr så kallade jobbet så efter en halvtimme fick jag sluta att fotografera och bege mig dit istället för att stanna där jag var.


 Bild tagen hemifrån.------- At my home.


 Oskarshamns hamn.------- Oskarshamn harbour.


  Oskarshamns hamn.


 Oskarshamns hamn.

1 kommentar: