onsdag 8 juni 2011

Glädje och sorg!

Idag så klarade min yngsta dotter uppkörningen på bil (ett stort GRATTIS till henne) så nu är man beroende av sambons bil ett tag. Men jag har redan varit och tittat på en bil till henne då Volvon är för stor och dyr. Och den lilla Golfen hämtas imorn.

 När vi kom hem från biltitten så upptäckte vi att sädesärlans ungar hade hoppat ut från boet på taket, och en hoppade runt på gräsmattan alldeles orädd. Det är alltid kul när årets fågelungar börjar prova sina egna vingar och man kan få se många dråpliga situationer innan de lärt sig flyga ordentligt.
 När den lilla ungen skulle flyga iväg när jag blev för närgången så såg jag att den bara kunde använda den ena vingen och alltså inte kunde flyga iväg. Och när jag plockat upp den för avsyning så fick jag se en färsk skada på ena vingen, och den var så illa bruten att det inte fanns något annat alternativ än att förkorta dess lidande. Det kändes inte bra, men samtidigt får man tänka att den haft det värre med den skadan i kanske flera dagar innan den gått bort av svält eller infektion.


2 kommentarer: