söndag 12 juni 2011

Jobb dygnt runt. Visst är det härligt???

På nätterna så jagar jag nattskärror för fullt och hittills i år har jag fångat 18 st, och mer ska det bli. Även igår natt blev det en udda fångst i nätet, och det var en jättestor nattfjäril (spinnare) av något slag. Den var svårare att få loss än nattskärrorna, men det lyckades till sist. Så nu återstår bara artbestämmningen, men den överlåter jag åt någon annan.
Hemma i huset har det också hänt saker, vårt sovrum på övervåningen har blivit klart och på morgonen när jag kom hem så fick jag inviga det. Givetvis så sover man mycket bättre med den fondväggen? Nästan som att sova i skogen :) Nu ska bara ett par sidovindar göras i ordning till klädkammare, sedan kan man ta det lite lugnt ett tag tills det är dags att börja med hönsgård och hönshus. Även det tänkta rehabcentret för vilda fåglar/djur ska jag börja med. Men jag stortrivs i det nya hemmet med omgivningar, så varje dag känns som en gåva och jag känner verkligen att man funnit sin plats i livet. Så nu ska man njuta och ta till vara varje minut, för man vet aldrig vad som händer i framtiden.

 Big size modellen.

 Så här såg sovrummet ut just innan tapetseringen.

 Och så här fint blev det när det var klart.

2 kommentarer:

  1. vad fint det blev:) där sov du nog gott! jag vet vad du menar med att ha hittat sin plats i livet<3..det är underbart.. varm hälsn.anna

    SvaraRadera
  2. Gud vad fint sovrummet blev pappa! Riktigt snyggt.... förstår att du sov gott där! =)/ Millan

    SvaraRadera