onsdag 2 november 2011

Havet.

Jag älskar havet, det bara är så! Jag har alltid bott vid vatten av något slag, och när jag upptäckte havet så var jag såld. En av anledningarna till att jag flyttade till Oskarshamn var närheten till vattnet, även om jobbet spelade in en del. Men jobbet är ju bara en nödvändig syssla för att ha råd med sin fritid :) . Även när jag bodde i Katrineholm så var båten placerad i havet, men det var lite mer än 7 mil till min båtplats utanför Nyköping så det blev mera sällan som man var ute till havs. Nu kan jag åka ut dagligen om jag vill, men tyvärr så har nya hemmet inverkat lite på mitt båtliv. Men nästa år, då dj....ar!
Båten ligger fortfarande i sjön, och börjar känna sig lite ensam vid bryggan. Men några veckor till får den nog ligga i om inte kylan slår till. Senast igår så var jag till havs och lade lite nät för att få lite fisk i frysen, så senare idag får jag se om det har blivit något. När jag åkte ut på det nästan spegelblanka havet så höll 3 st Havsörnar mig sällskap en liten bit, och Alfåglarna svirrade omkring.

 Härlig havsmorgon.

 Blå Jungfrun ute vid horisonten.

 Finnrevets fyr strax utanför Furö.

 Strandäng med Blå Jungfrun som fond. Kan det bli vackrare?

 Hav härliga hav.

Strand på Furö.

4 kommentarer:

  1. Wow, vilka vackra bilder! När höstvädret visar sin bästa sida är det skönt att ta en tur med båten även om det är november. Hoppas nu att näten är välfyllda så du får en bra påfyllning av vinterförrådet.
    /SA

    SvaraRadera
  2. Verkligen vackra bilder från havet! Var tvungen att googla Oskarshamn, visste inte var det låg...har aldrig varit på varken väst eller östkusten....får hoppas det blir av nån gång :)

    Ha en bra dag och hoppas du får bra med fisk i näten :)

    SvaraRadera
  3. Klart du måste leta rätt på din glassmaskin! Romrussin får det helt klart bli när min anländer. Både maken och jag är romtokiga :-)

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder du bjuder på idag ,havet är alltid havet,Nette

    SvaraRadera