torsdag 7 juni 2012

En ny blogg är född.

Som jag nämnt tidigare så har jag funderat på att skapa en blogg som bara ska handla om vår rehabilitering av vilda fåglar och djur. Anledningen till det är att rehabiliteringen bara tar mer och mer plats på min vanliga blogg, vilket jag inte vill. Och det är ett bra sett för de som lämnar djur och fåglar hos oss att kunna följa de som de lämnat. Det kommer även att läggas in lite vad man bör tänka på innan man tar hand om ett djur för i många fall så är den lilla ungen inte alls så övergiven som det ser ut, så lite praktiska råd och tips kommer också att varvas in mellan inläggen. Det kommer även att komma en lista på vem man ska kontakta när man stöter på en fågel eller djur som verkar övergivet eller är skadad, Och lite försäljning mm för att finansiera denna helt ideella verksamhet kommer också att finnas.
Givetvis så kommer jag också att skriva här på min huvudblogg när vi får in något, men bilder och mer om rehabiliteringen kommer att hamna på den nya bloggen.

Då vi fått in ett nytt fall redan idag så kan det vara läge att göra ett besök redan nu.

Adressen är:    www.kfvoskarshamn.blogspot.se 


De första harungarna som vi hade 2010.

1 kommentar:

  1. Länken funkar inte (www ska ej vara med...), men jag hittade till din nya blogg ändå!

    SvaraRadera