fredag 3 maj 2013

Snok. ----------- Grass snake.

Igår var jag och fiskade sik utan att få ett endaste napp på 4 timmar. Istället fick man gå runt med kameran och försöka hitta motiv. När jag satt där och väntade på napp så kom plötsligt motivet till mig istället. Det prasslade till strax bakom mig bland några stenar och plötsligt så tittade ett litet huvud fram bland löven. Det var en snok som skulle ge sig ut på jakt och kom rakt emot mig, när den upptäckte mig så blev den helt stilla och jag kunde ta mig närmare med makro objektivet på kameran.
När jag bara var någon decimeter från den så blev den irriterad och väste åt mig innan den drog iväg åt ett annat håll och då fick jag se hur stor den var, och det var en riktig bjässe. Men den var smal så den behövde verkligen ut på jakt, uppskattningsvis så var den närmare en meter lång så det var ett praktexemplar jag hade där.

Snok. --------------- Grass snake.

2 kommentarer:

  1. Oj så nära du fick den ,har du varit och tittat på vem jag har på besök utanför fönstret ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Jäklar vilken kanonbild du fick! Inga nappande abborrar i världen skulle kunna konkurrera med den upplevelsen... Tur att du hade kameran med och var snabb i tanken!
    Ha en trevlig helg!
    /SA

    SvaraRadera