onsdag 4 september 2013

Nya äventyr. ---------- New adventures.

Inatt när jag slutar jobbet så blir det en nätt liten bilresa på 25 mil innan jag får sova någon timma. Jag ska nämligen bege mig till Grötvik utanför Halmstad för att vara med på lite ringmärkning under morgontimmarna, innan det är dags att bege sig hemåt igen för kvällens arbete.
Ringmärkarna där fångar en hel del nattskärror under höstarna, och eftersom jag är beroende av den arten så tänkte jag att det kan vara kul att vara med där en morgon. Även om vi inte skulle fånga ngn nattskärra så blir det nog en hel del annat som fångas. Och sedan får jag ju chansen att besöka en ny fågellokal som jag inte besökt tidigare. Om jag hinner vid hemkomsten imorn så blir det lite bilder därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar