fredag 3 januari 2014

Örndags imorgon. ---------- Eagletime tomorrow.

Tidigt i morgon så så blir det uppstigning för att sedan ta en halvtimmes bilfärd uppåt längs kusten. Omkring Simpevarps kärnkraftverk brukar det alltid samlas en hel del havsörnar vintertid men i år, detta isfattiga år, så är det nog inte så många ännu. Men jag har hittat ett bra ställe med uppsikt åt flera håll och där kommer jag att lägga ut lite godsaker innan jag kryper in i gömslet, och sedan är det bara att vänta. Ofta kommer havsörnarna strykande längs denna vik så om kråkorna också hittar maten så är det nog snart örnar där också.

Bilderna är tagna med min mobil när jag nyss var ute och rekade om rådet, så med 400 mm objektivet på kameran blir det nog bra.
Ca 30 meter till enbusken till höger.

Lika långt till den stora stenen vid stranden

Ett fint örnträd finns ca 40 meter från gömslet.

1 kommentar:

  1. Hej Urban,
    Verkligen ett spännande upplägg men som du skriver så gör nog den milda vintern massor på tillgången av örn. Väntar med spänning på resultatet och kanske någon bild.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera