lördag 4 januari 2014

Summering av dagen i gömslet.

Dagen gav tyvärr ingen örn på bildsensorn i kameran, men vad gör det när man får sitta i ett gömsle och ha trevligt i fem timmar :).
Kråkorna kom aldrig så nära att de såg mitt lockbete, så följaktligen blev det inte heller någon örn som hittade hit. Maten ligger kvar så den hittas nog en annan dag och sedan vet de att det brukar kunna finnas mat här. Så om vädret blir bra under någon morgon nästa vecka så blir det en sittning igen, men jag blir nog tvungen att kamouflera gömslet bättre såg jag när jag jag plockade ihop för dagen.

 Fin dag vid havet.

 Kommer det inga fåglar så får man fotografera annat istället.

 Härligt ljus stundtals, men tyvärr ingen örn på grenen.

 Solen bryter igenom molnen

 Lite väl synligt gömsle för min smak.

En ung havsörn från 2011 som landade 30 meter utanför gömslet.

3 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder du fick ändå!!
    LIgger lite efter med blogg o kommentarer. Vi är ju ute med taxarna varje dag så inte blir det sovmorgon precis :-)
    Majsan/

    SvaraRadera
  2. Några härliga timmar ändå trots att inge örn dök upp. Fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Hej, och god fortsättning. Satt du ensam i det lilla gömslet så länge måste man gilla sig själv och sin egen humor. Är man två i än högre grad så... Spännande upplagt, hoppas du får bättre lycka nästa gång. Kan hålla med om att gömslet kunde ha draperats med ett lager extra kamouflagenät.
    / Deerhunter

    / PS Jag tycker bild tre visar att kamerasensorn kan behöva renblåsas. I all välmening. / DS

    SvaraRadera