tisdag 24 juli 2012

Ett besök på Loppiskaféet i Berga.

Lördagar och söndagar sommartid så har Loppiskaféet i Berga ca 3 mil utanför Oskarshamn öppet. Här bjuds man på hembakat till kaffet och man kan sedan strosa runt och fynda bland alla saker som fyller den gamla skolan. Det är inte alls ett stort kaos som det är på många loppis, utan allt är fint och harmoniskt arrangerat i lokalerna. Deras hemsida hittar ni här 3Århundraden. Så om ni har vägarna förbi så kan jag rekommendera ett besök här.

 Allt ryms i det gamla skolhuset. Antik - Loppis och Affes Café.

 Härlig gammal gunghäst.

 Stenkakor kan man också få tag på.

 Även vinden är fylld med saker.

 Kökssoffan kan man sova i om man vill.

 Ännu en gunghäst.

Tvålar av alla sorter mm.

2 kommentarer:

  1. Sådant gillar jag, tack för tipset. Har ju inte så långt dit....

    SvaraRadera
  2. Å tänk om jag hade avståndet;) Då skulle jag åka dit direkt, jag är ju en loppis räv utan dess like.
    Ha haha min blogg samsas av natur, fåglar och loppis fynd.

    SvaraRadera