lördag 3 november 2012

Larmet som kom.

Idag så var det dags för larmet i min mobil om en väntad fågel. Det är om en Hökuggla som sitter längs E 22:an en bit söder om Oskarshamn, så i morgon så tar jag en sväng med kameran och hoppas att den finns kvar där de såg den idag.  det har varit gott om Hökugglor i södra Sverige den sista tiden, så det var bara en tidsfråga innan en skulle upptäckas omkring Oskarshamn. Det är nog närmare 10 år sedan jag såg en senast, och då var det på en soptipp strax utanför Växjö.
Denna helg så har även fågelklubbarna i Småland en tävling som går ut på att se så många fågelarter som möjligt, och idag så skämde jag upp en Morkulla strax bakom huset vilket inte är den allra vanligaste arten så här års. Jag har ingen koll på hur många arter som vår fågelklubb har sett idag, men jag hoppas att det är en hel del.

 BMS-larmet i min mobil.


2 kommentarer:

  1. Trevligt med observationer!
    Lycka till!
    Ha trevlig helg /bea

    SvaraRadera
  2. Vad spännande....tror nog jag såg en uggla igen igår....mörker, kom med bilen, den bara seglade framför på 10m kanske....ljusare fjäderdräkt

    SvaraRadera