tisdag 5 mars 2013

En underbar dag. ------- A wonderful day

Äntligen så hade jag möjlighet att komma ut på isen för lite isfiske denna vinter. Och vilken dag det blev, kanske inte så mycket fisk som jag ville ha men allt det andra var toppen. Strålande sol, nästan vindstilla, åtskilliga plusgrader och sträckande sånglärkor gjorde min dag. Det är sådana här dagar som behövs ibland för att man ska inse hur underbart livet är.
Som ¨grädde på moset¨ så låg mitt nya macroobjektiv i brevlådan när jag kom hem, så imorn blir det ett test av det.

 Isborren äter sig ner genom isen. ------- Ice auger eating down trough the ice.


 Första abborren på isen. ------- The first Perch on the ice.


Närbild på abborren. --------- Close up perch.


2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut! Hoppas komma ut på lite pimpelfiske jag med :)

    SvaraRadera
  2. Hej Urban!
    Så underbart, verkligen balsam för själen.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera