fredag 29 mars 2013

Ingen hökuggla, men rådjur. -------- Not a Northern Hawk Owl, but i see three venison.

På förmiddagen så gav jag mig iväg för att leta efter en hökuggla som sågs igår, men i området där den setts så fanns det tyvärr ingen  idag. Då Hökugglor är dagaktiva och ofta sitter i trädtoppar och spanar så hade jag hoppats att jag skulle hitta den. När jag åkte hemåt igen så fick jag se 3 st rådjur ute på ett fält så jag stannade till för att ta några bilder på dessa istället.
När jag tagit några bilder så sänker jag kameran och tittar i kikaren istället, plötsligt så går de två bockarna mot varandra och börjar att stångas lite. Snabbt upp med kameran igen men de hade redan stångats klart så det blev inga bilder på det. Men istället så börjar den ena bocken jaga den andra och plötsligt så trampar den igenom skaren och ramlar framstupa i snön, och jag tänker att det kanske blev några häftiga bilder av det.

 Rådjur på fältet. ------ Venison´s on the field.



- Hoppas ingen såg mig! -------  Hope no one saw me


4 kommentarer:

  1. So funny, just like when you trip over, that look, to see if anyone is watching. Guess the snow is crunchy and he slipped and fell through. Lovely photos. Cheers from Jean

    SvaraRadera
  2. Vilken bild.
    Gör så här: Sänd in den till månadens bild på www.jagarforbundet.se. Gör det!!!
    Den är så speciellt fångat med kvalité.

    SvaraRadera
  3. Åh va söta :)
    Du är så duktig Pappi :)

    SvaraRadera
  4. Vilka häftiga bilder! Kolla in rådjuret som blir jagat, hur det har alla fyra fötterna i luften!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera