torsdag 9 maj 2013

Barhörna. --------- Corner bar.

Under en tid så har jag funderat lite på ett oanvänt utrymme här hemma och tankarna har dragits åt att det ska bli en liten barhörna. Efter en hel del funderande så börjar nu hörnan ta form, men det är fortfarande en del kvar att göra. Barskivan har jag slipat och polerat av en längdkapat trästycke som jag fann ute i vedboden när vi flyttade in och efter rengöring och slipning så visade det sig att det är ett prima stycke masurbjörk. Vilken vinstlott!!! Hyllorna som jag satt upp än så länge består av drivved som vi har hittat vid våra båtfärder i skärgården, så i sommar måste fler hittas. Även ett framstycke till bardisken ska tillverkas men det måste jag fundera lite mer på hur jag vill ha innan jag sätter igång.

Det blev bra whiskeyhyllor åt en del Single malt av drivveden.

3 kommentarer:

  1. Hej Urban!
    Det blev både ett vackert och trevligt hörn i hemmets lugna vrå. Är nog lite fågelskadad läste "barrhöna" när jag klickade in och funderade på utlandssemestrar och vad detta kunde vara...
    Nej, jag har inte varit i barhörnan redan på dagen.
    Ha en fin helg!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Var tvungen att le då jag läste Kungsfiskarens kommentar :))

    SvaraRadera