måndag 6 maj 2013

Bo i buren. --------- Nest in the cage.

När jag var och tittade i en av våra voljärer för ett par dagar sedan så såg det konstigt ut i ett hörn där jag ställt in en liten tallbuske. Först så trodde jag att det var en uggla eller något som flugit in och fastnat i hörnet, men när jag kom närmare så fick jag se att det var ett fågelbo där i tallen. Då låg det bara ett ägg i boet men nu några dagar senare så är det fyra stycken och jag har sett vem som är den skyldige.
Det är en Koltrast som byggt sitt bo där och den klarar jättebra att flyga ut och in genom gallret till buren, så om jag vill så kan jag stänga gallerdörren dit in som ett extra skydd för den.

 Boet i tallen. --------- The nest in the little pine.

Fyra ägg från en Koltrast. --------- Four eggs from a Blackbird.

2 kommentarer:

  1. Nämen, vilken lycka! Dessutom ser boet ut som ett konstverk. Nu kan du följa hela familjen på så nära håll. Håll oss uppdaterade om vad som händer i boet, snälla!

    SvaraRadera
  2. Men jösses vad fint;) Hihih Spännande!

    SvaraRadera