fredag 4 februari 2011

Örnar och hus.

Det enda som snurrar i mitt huvud just nu är huset som vi var på visning i nu på eftermiddagen och morgondagens örnfotografering. Huset som ligger nån mil utanför stan är helt perfekt för oss, och efter tisdagen så börjar budgivningen. Vi var där redan tidigare i höstas och hämtade en skadad uggla och vi sa redan då att ¨så skulle man bo¨, och nu är det till salu!!!!
Jag håller även på att packa ryggsäcken för morgondagens örnfoto, när man ska sitta länge i gömslet och inte kan gå ut så är det mycket som inte får glömmas. Även kameran och objektiven ska få sig en rengöring ikväll innan sängdags och jag ser redan framför mig alla fina örnbilder :). Men det blir nog som vanligt, man kanske får se någon örn men bilder blir det sämre med. Vädret verkar bli bra ändå, så man kanske får säga att man hade tur med vädret :). Spelar egentligen ingen  roll hur det blir för jag älskar att sitta i gömslet utan att synas, och uppleva naturen utan att störa den.


 Morgondagens väder i Oskarshamn.

Några örnfjädrar som jag hittade i min samling.

5 kommentarer:

  1. Vilken tillfällighet att ni hade varit i huset och hämtat en uggla tidigare! Jag hoppas verkligen att ni går vinnande ur det hela utan att få ha vridit ur plånboken för hårt!

    Visst är det härligt at vara "ett med naturen", skall bli kul att få höra fortsättningen på örnbravaderna. Hoppas att örnar och väder är på din sida!
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Lycka till med fotosafarin av örnar!/ Bea

    SvaraRadera
  3. Lycka till med örnfoto och ev husköp !
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hallå!

    Lycka till med både hus och örnar...ser fram mot bilder!! På örnarna alltså! :-)


    Steffe

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att du har fått många fina bilder på örnar idag, och så håller jag tummarna för att huset som ni vill ha ska bli erat.
    Ha en fin kväll!
    /Maria

    SvaraRadera