fredag 12 oktober 2012

Gammal och ringrostig. ------- Old and rusty.

Nu kanske en del tror att det är mig själv som jag menar, men så är det icke! Jag känner mig väldigt pigg, ung och fullständigt rätt i  min tillvaro för tillfället. Så gammal och ringrostig är det sista som jag är och känner mig nu. Det mesta i livet går min väg just nu, eller om det är så att jag släppt lite på alla krav och måsten. Det är nu jag lever och vad som händer i morgon tar vi itu med då, så varför oroa sig, planera och tänka för mycket på vad andra tycker och tänker. Det spelar ändå ingen roll i min tillvaro för tillfället.
Nej, rubriken anger någon järnsak av något slag som jag hittade på en husvägg när jag var ute på Furön senast. På grund av dimman så var luften väldigt fuktig, och fukten avsatte sig på det kalla järnet och skapade en fin lyster i rosten. Att det sedan var en fin åldersstigen trävägg som skapade fond gjorde inte saken sämre.



2 kommentarer:

  1. den livsfilosofin...låter mycket bra..att leva för dagen och inte oroa sig för morgondagen osv. -att leva i nuet<3
    hälsn.anna

    SvaraRadera
  2. Hej Urban
    Fina bilder jag gillar det gamla och rostiga samt gammalt grånat trä.
    /Svahn

    SvaraRadera