torsdag 22 november 2012

Fortfarande tvärstopp.

Efter lite tips hur man kan göra när lagringutrymmet för bilder är fullt från andra bloggare, och via bloggen fixa-din.blogspot.com. Så har jag nu suttit ett bra tag och försökt fixa och trixa för att skapa mer utrymme i Picasa. Tanken var att frigöra en del minne nu till att börja med så att jag kunde fortsätta att lägga in lite bilder på bloggen igen, men denna gång omgjorda till mindre filer. Men tur ska man inte ha, och väldigt gott om tid ska man ha. För jag kan inte ens komma in i mitt eget album i Picasa, när jag klickar mig dit så kommer albumet upp i bakgrunden och det hamnar en stor ruta framför allt. Rutan säger att jag ska skapa en profil i Google men när jag försöker det så händer ingenting, och jag kommer inte vidare. Så, det är nuläget när jag anser att jag har viktigare saker för mig än sitta framför datorn hela kvällen och halva natten, och jag kommer säkert inte längre då heller.
Några har tipsat om att köpa mer utrymme, men där verkar de också göra lite som de vill. För ett tag sedan så kostade det ca 34 kr/ år för mer utrymme, och det kan vara en överkomlig summa tycker jag med. Men för ett tag sedan så ändra de det till 2,49 dollar/månad istället!!!! Där kan man snacka om kostnadsökning, eller ska jag kalla det ocker. Ni som köpt det kanske får er årssumma som en månadssumma istället när ert år går ut.
Hur som, så löser det sig nog så småningom, och under tiden så får jag nog radera en del äldre blogginlägg som saknar intresse och kanske då kunna lägga in lite mindre bildfiler till min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar