lördag 26 juli 2014

Varberg på konsert.

Vi har varit en vecka i Turkiet och kom hem i onsdags för att sedan under fredagen ta oss till Varberg för en konsert med Nationalteatern och Eldkvarn under kvällen. Så nu får det vara bra med semesterresor ett tag framåt.
Vi bodde på Hotell Havanna bara 10 minuters promenad från Societetsparken där uppträdandet skulle vara. Detta hotell kan jag varmt rekommendera med sitt Kubanska stuk och mer än 50 olika sorters rom, att maten därtill var suverän gjorde inte saken sämre. Så tycker ni om rom, små mysiga rum med balkong och trevlig personal så är detta ett givet alternativ tycker jag.
Konserten var riktigt bra med två band som man har växt upp med och de gjorde ett bejublat framträdande.

 Hotell Havanna i Varberg.

 Interiör på hotellet.

 En del av romsortimentet.

 Eldkvarn.

  Eldkvarn.

 Nationalteatern.

 Nationalteatern.

 Nationalteatern.

 Nationalteatern.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är underbart att se dessa gamlingar fortfarande spela. Medan enstaka låtar av Eldkvarn säkert föll i smaken, betydde Nationalteaterns musik en hel del i mitt yngre (festande) liv. Som student. Ja, ja. Ser ut som många åskådare oxå varit med ända sen det glada sjuttitalet...
    /Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Fick tipset av en Instagram-vän att bo på detta hotellet om jag åker till Varberg,)

    SvaraRadera