söndag 17 juli 2011

Blandad kompott.

Idag blir det lite blandade bilder som jag tagit de senaste dagarna. I morgon är det först ringmärkning som gäller sedan ska det bli en biltur ner till Skåne och Kiviks marknad under dagen. Om jag känner mig pigg och vädret är bra när vi kommer hem så ska jag nog försöka att fånga någon mer nattskärra också.

 Rester efter en gädda hittades på havsstranden.

 En Krabbspindel hittade min sambo när vi jobbade i trädgården idag.

 Ladusvalan har byggt ett fint bo uppe på höskullen. Troligen finns det ägg som snart ska kläckas.

 Flugasken börjar fyllas inför fjällresan.

3 kommentarer:

  1. Oj vilken gul spindel! Jag tycker att första bilden blev riktigt bra :) Tittade på dina tidigare inlägg också, vad kul att du fick se/ta kort på nya fåglar :)

    SvaraRadera
  2. Hej Urban!
    Den var faktiskt den vackraste bilden som jag har sett på en död gädda, bilden blev riktigt läcker. Kul liten gul spindel, tänk så mycket det finns "där ute" som man inte har en susning om.
    Ha det!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Instämmer i de övriga kommentarerna, den översta bilden är fantastiskt vacker!
    Svalor verkar det väldigt glest av hos oss i år och får se om det blir några ungar.
    Ha det gott1 /Bea

    SvaraRadera