onsdag 15 februari 2012

Föredrag fåglar.

Jag har fått en förfrågan om jag kan tänka mig att hålla ett föredrag om Nattskärror på vår fågelklubbs årsmöte. Eftersom jag inte har några som helst problem med att stå framför folk och prata så tackade jag givetvis ja till erbjudandet. Problemet var bara att jag inte har något program färdigt än så det blir att snabbt plocka ihop något att visa och prata om. Tanken är att använda Powerpoint som föredragsprogram, och min erfarenhet av det programmet är lika med noll. Därför har jag nu skaffat en grundkurs i Powerpoint och sitter varje kväll och läser samt gör övningar. Och det är ju inte så svårt så varför har jag inte lärt mig det tidigare?
På diabildstiden så höll jag en hel del fördrag och bildvisningar, och jag tror att det var uppskattat hos åhörarna, så varför inte fortsätta i digitalåldern också. Om inte annat så kan jag ju få in några kronor till mitt fotograferande.
Jag har redan fått ihop grunden till programmet, och till årsmötet i början av Mars så ska allt vara klart hoppas jag.

 Kursboken som är inköpt via nätet på BOKUS visade sig var mkt bra.

Förstasidan till föredraget om Nattskärrorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar