tisdag 5 april 2011

Ännu en morgon i skogen.

Idag blev det en riktig supermorgon i skogen, när jag skulle placera ut cykeln så kom det upp en tjäder på vägen framför bilen. Dåligt ljus gjorde att det inte blev någon bild på den. När jag började min inventering så sprang jag på ett tjäderspel mitt i skogen och skrämde upp 3 tuppar och en höna. Ett par älgar visade också upp sig långt ut på ett hygge.
6 km promenad och 2 km cykel blev det idag, men i morgon blir det värre. 6-7 km promenad i som det ser ut på kartan ganska taskig terräng och sedan minst 7 km cykel tillbaka till bilen. Bara att hoppas att upplevelserna gör att det är värt det, men mycket mossar gör att det säkert blir något orrspel att titta på. har bara hört spel på avstånd än så länge samt några ströobservationer.

2 kommentarer:

  1. Hej Urban!
    Jag förstår att det är jobbigt med alla promenader i taskig terräng men ändå stimulerande. Jätte kul att du fick träffa på ett tjäderspel och några älgar. Tjäderspel är man ju inte bortskämd med...
    Ser fram mot nästa inventerings rapport.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du har en spännande dag framför dig. Men den verkar bli jobbig.
    Vackra bilder i din förra blogg.
    /SA

    SvaraRadera