måndag 18 april 2011

Tomtkryss.

Vi fågelskådare har ju listor på alla arter som vi har sett, och detta går att dela upp hur många ggr som helst beroende på har mkt energi man vill lägga. det finns världslistor, Sverigelistor, kommunlistor, årslistor, månadslistor  mm................
Själv så har jag min Sverigelista, lanskapslista och tomtlista. På tomtlista så räknas bara fåglar som man ser och hör från sin egna tomt. Sedan i lördags så har det blivit 31 olika arter på min nya tomtlista efter flytten, och den senaste kom igårkväll när en kattuggla hoade efter mörkrets inbrott. Annat lite kul som setts/hörts är trädlärka och stjärtmesar, stjärtmesarna har setts varje dag så de häckar nog i närheten.
Som vanligt så har Telia/Felia lyckats, vår telefon med internet skulla ha börjat fungera idag. Men våra aningar besannades, inget telefon eller internet har de lyckats få fram än. Så det blir till att ringa och kopplas runt för att till sista hamna där man började. Otroligt att de kan vara så ineffektiva!!!!
Idag på morgonen så blev det näst sista skogsinventeringen, och den sista är planerad till imorgon.

Ha det gott så hörs vi snart igen. (tur att datorn på jobbet funkar :) )

2 kommentarer:

  1. Hahaha...Felia...samma här med att det strular med dem ibland...en gång mailade jag dem och ställde en fråga och då sa de upp fasta abonnemanget!!! Herre min get! Fast de fixade det ju efter påringning men ändå!
    Och nu i dagarna har jag fått en sån där sticka mobilt bredband till lappen fast jag redan har ett...suck!
    Det var nått om att förlänga avtalet...och frugan sa att vi redan hade en sticka men så skickar de i alla fall...suck!

    Jaja...så är det..så kan det va`...

    SvaraRadera
  2. Att det ska vara så svårt, polaren fick vänta typ 2 eller 3 veckor efter utsatt tid på att få igång internet när han flyttade.

    Hoppas ni trivs i ert nya hus :)

    SvaraRadera