lördag 21 januari 2012

Förberedelser. ----------- Preparation.

Under veckan som kommer har jag tänkt att försöka fånga lite örn på bild, så igår gjorde jag vissa förberedelser. Jag konstruerade ett gömsle med befintliga grenar och kamouflagenät och lade ut lite örngodis för att visa vart maten finns. När vädret är bra för örnfoto så åker jag ut tidigt på morgonen och lägger ut lite mera mat, och sedan är det bara att vänta på fototillfälle. Detta är inte samma plats som jag fotade havsörn på förra året, utan jag har hittat ett annat ställe som jag tror är minst lika bra.

 Vid pilen kommer jag att sitta med kameran. ----- Eaglehide

 I den torra tallen vill jag ha en havsörn. -------- I want a White tailed eagle in the tree.

4 kommentarer:

  1. Så spännande! Det skulle vara perfekt om den väljer att sätta sej i de döda trädet!! :)

    ps kolla gärna in på "Älgflugornas härskare"s blogg på min blogglista, han har hittat en näbb som han skulle vilja få hjälp att identifiera :)ds

    SvaraRadera
  2. Härligt Urban, kul beskrivet jag hoppas verkligen att vi får se bilder från tallen.
    Må väl / Kenny

    SvaraRadera
  3. Så spännande! Ser fram emot härliga örnbilder :)

    SvaraRadera