måndag 9 januari 2012

Reklamskadad och en liten fågelrapport.

Har ni sett reklamen där kocken Mannerström gör kycklingrulader???  Idag var jag bara tvungen att testa om det var så gott som det såg ut, så det fick bli en tur till affären på morgonen. Första gången som jag testar ett nytt recept så följer jag receptet in i minsta detalj, för att nästa gång börja experimentera lite med smaker o.dyl. Det blev lika gott som det ser ut i TV:n, så det kommer jag att göra fler gånger och då med kanske lite chili mm.

Mannerströms Kycklingrulader.

Fågelrapport:
Den första duvan som hade attackerats av en sparvhök befinner nere i huset vid bäcken, där den äter och tränar vingarna. det går långsamt framåt med flygningen så jag vet inte när den kan släppas.

Den andra duvan som var en nyligen flygg unge har jag i en bur inne. Den har haft lite vingliga ben ett par dagar, men nu börjar denna kunna stå som den ska och den har även börjat att äta ordentligt.

Havsörnen ligger i sin vagga, men den har nu legat så länge att den börjar bli mer och mer rastlös. Det går sakta framåt med rörligheten i benen, men den kan inte sitta upp själv än så länge. Igår så försökte den att ställa sig upp i vaggan, men remmarna hindrade den, så förhoppningsvis är det bara ett litet tag kvar tills den kan sitta själv.

Örnöga. ------ Eagleeye.

3 kommentarer:

  1. Det ser rikitgt smarrigt ut :) Häftig bild på örnögat också! Jag funderar lite på hur det funkar att släppa tillbaka örnar i naturen igen, när de varit omhändertagna under en längre tid...

    SvaraRadera
  2. Fina örnhonan. Undrar vad hon tänker när hon ligger där i vaggan.
    Hur går det med muskulatur (till vingar etc) när det är så lång inaktivitet?

    SvaraRadera
  3. ibland är det kul att inspireras av något annat än vad man själv brukar göra och när det dessutom smakar gott så är det ju kanon:)

    trevligt att höra och se att det går framåt för dina fåglar.

    och du hade rätt, det är en nyckelpige larv:)

    SvaraRadera