torsdag 24 mars 2011

Delrapport fran semesterveckan.

Hej alla lasare!

Har kommer en liten halsning fran Fuerteventura. Kanonvader och manga fotomotiv. Tidigt imorn ska jag ta en tur ut i stenoknen och leta lite nya arter. Hittils har det blivit flera nya arter som enfargad seglare, okentrumepetare, dvarglarka, palmduva. Givetvis en hel del av de vanliga arterna har nere ocksa. Spansk sparv, silkeshager harfagel mm. Idag flog det 2 st ibisar over hotellet, men jag kunde inte artbestamma de. Ska se om nagon pa internet klarar det nar jag kommer hem.
Forsta minnet pa 2 GB ar snart fyllt, men jag har fler sa det racker hela veckan. Tyvarr sa gar det inte att koppla in kameran pa hotelldatorn sa bilderna kommer pa bloggen nar jag kommer hem
Ha det sa gott /Urban

1 kommentar:

  1. Hej Urban!
    Det låter som om du har det helt underbart! Jag längtar efter att få ta del av lite fågelbilder här på bloggen när du har gjort dig hemmastadd igen. Det blir nog massor, massor med kryss för dig där nere av arter som jag säkert inte ens har sett på foto förr.
    Må väl & njut på!
    /Ingemar

    SvaraRadera