torsdag 27 september 2012

Höst på mitt vis.

Nu är det många träd som hart fått höstens färger och det är tacksamma motiv för alla fotografer. Jag har kollat en massa andra bloggar, och fått se mängder av oslagbara höstlövsbilder. Så jag tänkte ut ett eget sätt att presentera mina höstlöv på, för att sticka ut lite från mängden.
Så när jag kom hem ikväll från ett besök hos mitt barnbarn så hade det blivit mörkt, så det vara bara att fixa kameran och ge sig ut med pannlampan i mörkret. I fickan så hade jag en lös blixt och kameran stod på stativ med trådutlösare, så det vara bara att leta rätt på en fin lönn och börja fotografera. Jag programmerade kameran så att slutaren var öppen hela tiden, och sedan var det bara att finna olika vinklar där man kunde utlösa den separata blixten. Och jag blev ganska nöjd med resultatet när jag kom in till datorn igen.

 En blixt snett från vänster.

 Två blixtavfyrningar nerifrån vid stammen.

 En blixt rakt under.

 En blixt nära gjorde lövet ngt överexponerad.

 En blixt rakt under.

 En blixt snett bakifrån.

Hoppsan! Här kom blixten med på bild.


4 kommentarer:

  1. Läckert! Å så härligt med alla kräftor o svampar i inlägget här nedan. Länge sen jag fiskade kräftor...å så mycke svamp har jag heller aldrig hittat :)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande bilder!!Blixt är väl att skaffa framöver. Lyckade köpa ett stativ Velbon för halva priset på Expertrean. Hade kostat 1500. Får se om det funkar annars fick jag råd av Hegethorns vilket jag skulle ha.

    SvaraRadera
  3. - Halloj i Kristdalakrysset.
    - Riktigt läckert Urban !
    En egen variant av höstlöv. Snyggt.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  4. - Halloj i Kristdalakrysset.
    - Riktigt läckert Urban !
    En egen variant av höstlöv. Snyggt.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera