tisdag 8 november 2011

Fågeljobb!

Som rubriken anger så har jag ägnat eftermiddagen åt lite fågeljobb. På väg hem från jobbet så var jag och köpte 40 kg fågelfrö, och sedan hade jag ca 20 kg kokosfett hemma i en plåttunna. Och av detta och lite andra ingredienser så har jag tillverkat ett antal hemmagjorda talgbollar. Nu använde jag inte allt på en gång utan det ska bli mer tillverkning under vinter, så förhoppningsvis räcker kokosfettet hela vintern. Kokosfettet har jag fått från en biograf då bäst före datum var passerat för ett tag sedan. I morgon tänkte jag återkomma med lite bilder på tillverkningen och slutresultatet av mitt kokande, för just nu står allt på altanen för avkylning.


Skuggan av en fågel som tycker mycket om talgbollar.

2 kommentarer:

  1. fina fågelbilder (fniss),vilken fin meny dom har hos dig ,Nette

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det hög tid att göra fettlager för fåglarnas vinterbehov.
    Tror jag får söka fram mina "klockor" och fylla dem i vanlig ordning :)
    men ännu råder inga kyliga och kalla dagar och den utfodringen får dröja.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera