lördag 4 juni 2011

Blommor och fågel.

På morgonen kl 04:00 så var jag vid vår kolonilott och ringmärkte fåglar, och passade givetvis på att fotografera en del. Idag blev det lite mer fågel i näten än gångerna innan, och de första årsungarna hade kommit ut också. Det blev några kontroller från tidigare år, bl.a. en svartvit flugsnappare som jag märkte 2009 så den har alltså varit minst 2 vändor till Afrika över vintern och hittat tillbaka till samma lilla kolonilott. Och detta av en liten fågel på knappt 13 gram, helt otroligt!!
Nu ska det grillas lite middag och sedan blir jag exkursionsledare för några timmar på vår Nattskärreutflykt. Sedan får jag se om jag orkar åka vidare i nattskärreskogarna tills det ljusnar. Det kan bli ett tufft 24 timmars pass.

 Ängsull i det första solljuset.

 En av alla fina aklejor som vi har.

 Maskrosboll.

 Den svartvita som varit i Afrika ett par gånger.

2 kommentarer:

  1. Oj, det lät jobbigt med 24 h pass! Men, det ger säkert ngt i gengäld, sköna naturupplevelser.
    ngsullen är så vacker - gillar!
    Må gott1 /bea

    SvaraRadera
  2. jag gillar din blogg skarpt...en av dom bästa bloggarna jag läser! hälsn.anna

    SvaraRadera