fredag 3 juni 2011

Mycket arbete denna dag.

Efter att jag sovit efter min helnatt i Nattskärreskogarna så blev det mycket hemjobb gjort idag i trädgården.
 Fixat en bädd till rabarberna, kört kompostkvarn mm, och givetvis har jag njutit av det underbara vädret också. Vi hade 38 grader i solen när det var som varmast så då fick man sätta sig i skuggan ett tag. Natten som gick så fångade jag 2 Nattskärror, blev utskälld av flera rådjur, såg 5 vildsvin och var blodgivare åt mängder med mygg, knott och fästingar. Nu i natt ska jag sova, och tidigt i morgon så ska jag ringmärka på vår kolonilott till att börja med. Till kvällen imorn så ska jag vara exkursionsledare för vår fågelklubb, och vi beger oss givetvis ut i Nattskärreskogarna.

 Mycket fint i skogen efter solnedgången.

 En lupin fotograferad rakt uppifrån.

En av blodsugarna.

1 kommentar:

  1. riktigt fin bild på lupinen där..den var riktigt fin uppifrån oxå<3 a...dom dära fästingarna du.... :-/ hälsn.anna

    SvaraRadera