lördag 13 augusti 2011

Pelargondag med höns.

Idag så blev det ett besök i Bråbo och den årliga pelargondagen. Massor med blomster fanns det men det intressantaste var fjäderfäföreningen som visade upp några olika hönsraser. Tanken med vårt hönsande är att vi ska ha lite olika dvärghöns nästa år, och det fanns några olika raser att beskåda.

 Mycket folk bland blomstånden.






Hästskokastning provades också, här är det min sambos bror som provar lyckan.

 Öländsk dvärghöna har blivit min favorit.

Dvärgkochin verkar också vara trevlig.

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för din kommentar.Många fina bilder här på din blogg.Delar oxå många av dina intressen,bl.a har jag sportfiskat en hel del,men det har fått stå åt sidan helt och hållet sedan jag började fotografera,tycker helt enkelt inte jag hinner med det oxå när man har familj,hus,hund och trädgård.Fåglar tycker jag oxå om även om jag inte är någon expert.

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig dag :) Jag skulle också vilja ha höns nån gång i framtiden, så mysigt och gott med egna ägg!

    SvaraRadera