fredag 20 maj 2011

Första nattskärrenatten och längtan till Öland.

Inatt var jag ute och skulle försöka fånga årets första nattskärra, men det blev ingen fångst. jag hörde 3 st spela men ingen ville fastna i nätet. Mer att läsa om detta på min andra blogg.

Nu ska bilen packas innan jag åker till jobbet och efter jobbet ska vi åka och beundra mitt barnbarn innan det bär av till Öland. Efter nån timme är jag nere vid Södra udden på Öland, och efter en god natts sömn, om jag inte fotograferar fyren i nattljuset istället, så går jag upp i gryningen och upplever en soluppgång ur havet. Sedan är det fågelskådning och fotografering som gäller hela helgen.
Jag kommer att uppdatera bloggen från mobilen under helgen, så håll utkik efter inlägg om min helg på ön.

Långe Jan på Ölands Södra udde.

2 kommentarer:

  1. Hare så jättetrevlig och ser fram mot bilder!!

    Steffe

    SvaraRadera